Amazon by měl podle analytiků zdražovat kvůli americkým sankcím proti Číně

Amazon bude nejspíše muset zvýšit ceny pro trh ve Spojených státech. V průměru asi o 2,1 % – 2,6 %, aby se vykompenzoval dopad sankcí, které Trumpova administrativa uvalila na různé čínské zboží, odhadují analytici Bank of America Merrill Lynch.

Spojené státy začaly v neděli 1. září zavádět 15% sazbu na různé čínské zboží. Jedná se nejen o obuv, chytré hodinky, televizory, ale i další dovážené zboží. To ještě více zintenzivnilo obchodní napětí, které vládne mezi oběma zeměmi.
hromádky peněz

Amazon by musel na svém domácím trhu zvýšit ceny v průměru o 2,1 %, aby kompenzoval dopad. Přitom zvýšení na trzích dalších států muselo být ještě větší, a to ve výši 2,6 %. Alespoň takhle vidí celou situaci odborníci z Bank of America.

Zvyšování cen se nevyhne ani dalším americkým firmám. Na tamějším trhu populární nábytkářská firma Wayfair by podle analytiků měla zvýšit ceny svých produktů hned o 4,6 %.
klávesnice s nákupním košíkem

Krize ovlivnila i takového giganta jako je Amazon

Amazon sídlí ve státě Washington a jeho historie se táhne do roku 1994, který by se dal na poměry online obchodů přirovnat k „e-shopové době kamenné“. Společnost začínala jako malý online obchůdek s knihami, z těchto zkušeností také firma klade důraz na e-čtečky, které se úspěšně prodávají i v době smartphonů.

Jeff Bezos, klíčová postava, která stála u zrodu společnosti, brzy dokázal z malého knihkupectví vybudovat úspěšnou společnost gigantických rozměrů. V současné době Amazon prodává produkty všeho druhu, velikostí a dostupné v desítkách zemí světa. Přitom začátek byl opravdu raketový, protože už čtyři roky po založení koupil Bezos IMDb (online filmovou databázi) a společnost Alexa.com, která sbírá statistiky o uživatelích pro ještě lepší cílení nabídek. Dnes už firma generuje příjmy vyšší než 7 miliard dolarů za rok a patří mezi nejdražší značky světa.
Velká čínská zeď

I přes ekonomickou krizi se Amazonu dařilo stále růst a nabírat na síle stejně jako řeka Amazonka, která byla inspirací pro název. V letech 2016 a 2018 dokázala firma dokonce téměř ztrojnásobit svůj provozní zisk z 4,2 miliard dolarů na 12,3 miliard dolarů.

Do budoucna firmě rozhodně nechybí nápady na inovace. Počítá se s nasazením dronů, které by dopravovaly zákazníkům zboží až do domu během desítek minut od objednání.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

You may also like...