Emise tvoří nejen lidská činnost, ale i příroda sama. Bohužel celá řada lidí zastává názor, že za globální oteplování může výhradně lidská činnost a podporují výmysly EU ohledně snižování emisí na naprosté minimum. Bohužel si neuvědomují, že způsobem, jakým k tomu má dojít, dojde ke zdecimování evropského hospodářství. Státy musí podle nových nařízení produkovat co nejméně emisí, a to nejen z výroby, ale i z bydlení.
Velkým tématem jsou emise z dopravy. Mají být nové emisní povolenky, které samozřejmě zdraží i dopravu a tím i ceny všeho, co se dováží. Připlatit si máme nejen za nová auta, která si máme kupovat, ale i za pohonné hmoty, které mají stát až 50 korun za litr. Zároveň se mají vyrábět jen elektromobily, které stále velká část lidí odmítá kvůli vysokým pořizovacím nákladům a obavám z nedostatku nabíječek.
Velkým problémům čelí především dieselové motory, od kterých se obrací dokonce i samotní výrobci vozidel. I když je diesel nepřekonatelný kvůli své životnosti a nízkým nákladům na provoz, produkuje více emisí. Proto se do vozidel s dieselovými motory montují zařízení, která mají snižovat produkované emise, aby vozidla prošla kontrolou emisí při povinné technické kontrole, které se nelze vyhnout. Tuto kontrolu musí každé dva roky absolvovat všechna auta kromě těch nových, která na kontrolu prvních pět let nemusí.
Softwarové vypnutí egr zvyšuje produkci emisí a pro vozidla se nedoporučuje, protože takové auto nemá jezdit na silnicích a přes technickou kontrolu by neprošlo. Majitelé vozidel si EGR nechávají vypnout v případě, že chtějí vyšší výkon, který se projeví asi jen při závodech. Pokud chcete s autem jezdit a nechcete mít problémy na technické kontrole, lepší bude, když si EGR vypínat nebudete, i když je to jistě lákavá možnost. O emise jde samozřejmě také, protože čím méně jich je, tím lépe, ale samozřejmě všechno s rozumem.